FANDOM

Claude
Den här
Framträdanden Grand Theft Auto III
Grand Theft Auto: San Andreas
Kön Man
Etnicitet Amerikansk
Hem
Anknytningar
Röstskådespelare N/A

Claude är huvudkaraktären i Grand Theft Auto III men har också en liten roll i Grand Theft Auto: San Andreas. Claude bör inte förväxlas med Claude Speed som är huvudkaraktären i Grand Theft Auto 2. Claude säger inte ett ord i något av spelen, utan nickar bara för att visa att han förstår. Anledningen till att han inte pratar vet ingen; han kanske är stum eller så beror det på att Rockstar inte orkade att spela in en röst åt honom av någon anledning. Det kan även vara så att Rockstar ville göra huvudkaraktären i stil med Gordon Freeman i Half-Life serien, d.v.s. att han inte pratar eftersom karaktärens personlighet är avsedd att vara din egen - DU är Claude och ska därför inte uppleva att en röstskådespelare ger honom en personlighet. Att han inte kan prata är en av de saker som Claude är känd för. Dessutom bär han samma kläder i alla tre spelen som han medverkar i: En svart jacka och gröna cargobyxor. I GTA III har Claude en flickvän, Catalina, som han åkt på en resa genom USA med och gjort flera brott under färden. Dom reste från San Andreas 1992, det är möjligt att Claude bodde i San Fierro och jobbat i det gamla garaget han ger Carl Johnson istället för sin bil efter att Carl slagit honom i ett street race. Catalina skjuter redan i introt av GTA III Claude och lämnar honom ensam efter ett bankrån, Claude dör dock inte.

Slumpartad wiki