FANDOM

I The Lost and Damned tillkommer ett antal nya sidouppdrag och minispel.

MinispelRedigera

Utöver bowling, biljard och att kasta pil som finns att tillgå i GTA IV så kommer i The Lost and Damned tre nya minispel.

AirhockeyRedigera

...

ArmbrytningRedigera

...

High/Low kortspelRedigera

...

SidouppdragRedigera

Ett antal nya sidouppdrag följer även med i The Lost and Damned.

Sidouppdrag för StubbsRedigera

...Stubbs

Sidouppdrag för AngusRedigera

Ett antal uppdrag in i huvudstoryn i The Lost and Damned kommer du få möjligheten att ringa Angus, för att få information om motorcyklar han vill ha stulna. Varje motorcykel du levererar ger dig lön som varierar beroende på vilken motorcykel det är och i vilken skick den är i.

Gang WarsRedigera

... i Gang Wars ska du med Clay, Terry och ytterligare fyra [[Lost-medlemmar] åka och eliminera olika rivalgäng. Du får belöningar för var tionde Gang War du klarar, enda upp till 50, men för en procentökning i The Lost and Damned behöver du bara göra 25 Gang Wars.

RacesRedigera

Detta är Race precis som i GTA IV, med den lilla skillnaden att de förutom att det är nya banor endast går att köra med en motorcykel, och att du har möjligheten att slå av de andra som tävlar av deras motorcyklar med ett basebollträ. Detta gör du genom att hålla inne X (blå) på din kontroll i ungefär en sekund, för att slå någon till vänster, eller motsvarande B (röd) för att slå till höger.

Det finns 12 race du måste klara för att få en procentökning.