FANDOM

Spårvagn
Bild.png
Namn
Typ
Passagerare
Liknar
Spel

Spårvagn eller på engelska Tram är ett fordon som cirkulerar i staden San Fierro i Grand Theft Auto: San Andreas.

Det finns inga passagerare i spårvagnarna och spelaren kan inte köra eller åka med dem. Det finns dock modifikationer till PC-versionen som gör det möjligt för spelaren att använda spårvagnarna. På spårvagnarnas sidor kan man se deras destinationer, den vanligaste destionationen är stadsdelen Garcia.

Det enda sättet för spelaren att använda en spårvagn som fortskaffningsmedel är genom att ställa sig på dess tak, det görs lättast med en jetpack.

Spårvagnen är oförstörbar och fortsätter att röra sig även om den blockeras av andra fordon.

Spårvagnar i SverigeRedigera

Spårvagn är ett spårtrafikfordon som oftast används inom lokaltrafiken i större städer. För närvarande är det endast Göteborg och Linköping som har spårvagnar. Malmö har idag en Museispårväg som går utanför Malmöhus slott förbi Tekniska Museet och genom Slottsparken fram till Stadsbiblioteket. Malmö hade elspårväg mellan 1906 och 1973. Dock finns det långtgående planer på att återinföra Spårvagnstrafiken i Malmö. Även Lund, har planer på detta.