FANDOM

Spökbilen är en bil i Grand Theft Auto: San Andreas som kan ses köra nedför en kulle i Back'O Beyond som är ett ödsligt skogsparti i San Andreas långt ute på landsbyggden. Spökbilen sägs enligt många fans vara startskottet för mysterier och myter som exempelvis leatherface, bigfoot, aliens m.m. Spökbilen är i sig en sönderslagen Glendale. Varför den kallas spökbilen beror främst på att den inte går att laga i varken ett garage eller i enPay'N Spray, samt att radion alltid står inställd på Playback FM, motorn i bilen är på och bilen saknar förare.

ÖvrigtRedigera

Rykten säger att det är CJ's far som är föraren till bilen och att han körde ihjäl sig genom att köra ut från ett stup, rakt genom ett vägräcke. Detta stryks under med att det faktiskt finns ett vägräcke som har böjts sönder ut mot en stup. Dock så ligger stupet med det trasiga vägräcket geografiskt sätt måttligt långt ifrån där spökbilen finns. Det sades även att om man använde mörkerglasögon och gick runt spökbilen med dom på så skulle det finnas en möjlighet att se CJ's döde far. Dock är inget av detta bevisat som sant.